Αρχική Blog Σελίδα 4

Δωρεάν λογιστική υποστήριξη για δημότες της Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας

Μια Πρωτοβουλία Κοινωνικής Προστασίας

Ο Δήμος Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας αναλαμβάνει δράση για την ενίσχυση των οικονομικά ασθενέστερων κατοίκων του.

Δωρεάν Λογιστική Υποστήριξη

Περίοδος Παροχής Υπηρεσίας: 8 Ιουνίου – 30 Ιουνίου 2026

Ώρες Εξυπηρέτησης: Καθημερινά, 10:00 – 17:00

Πού να Προσέλθετε

Επισκεφθείτε τα γραφεία της επιχείρησης «Σύμβουλοι Επιχειρήσεων» στη Νέα Φιλαδέλφεια, στη διεύθυνση Λ. Δεκελείας 79Α.

Προϋποθέσεις και Απαιτούμενα

  • Δήλωση Συμμετοχής: Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να επικοινωνήσουν με τη Διεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής και το Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας για δήλωση συμμετοχής.
  • Ταυτοποίηση Στοιχείων: Επιβεβαιώστε τα προσωπικά σας στοιχεία πριν από την επίσκεψη.
  • Προγραμματισμός Ραντεβού: Κάντε κράτηση για να εξασφαλίσετε μια ομαλή εμπειρία.
  • Προσωπικοί Κωδικοί TAXISnet: Φροντίστε να έχετε μαζί σας τους κωδικούς σας για άμεση εξυπηρέτηση.

Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με το Τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής: 210 2532047 (εσωτ. 301, 307, 001) ή μέσω email: tm_koinpolitikis@dimosfx.gr

Λαμπερό κλείσιμο για την ετήσια έκθεση ζωγραφικής του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας

Με εξαιρετική επιτυχία έριξε αυλαία η ετήσια Έκθεση Ζωγραφικής του Εικαστικού Εργαστηρίου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας. Η πολιτιστική εκδήλωση φιλοξενήθηκε από τις 5 έως τις 7 Ιουνίου στους χώρους του ΠΠΙΕΔ – Μουσείου Μικρασιατικού Ελληνισμού “Φιλιώ Χαϊδεμένου”.

Στο πλαίσιο της διοργάνωσης, το κοινό είχε την ευκαιρία να απολαύσει τις δημιουργίες των σπουδαστών από όλα τα ηλικιακά γκρουπ του εργαστηρίου, συμπεριλαμβανομένων των παιδικών τμημάτων αλλά και των τμημάτων ενηλίκων. Τα εκθέματα φανέρωσαν το ταλέντο, την έμπνευση και την αισθητική πρόοδο που σημείωσαν οι συμμετέχοντες κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής χρονιάς.

Η εναρκτήρια βραδιά προσέλκυσε πλήθος κόσμου, που έσπευσε να θαυμάσει το υψηλό επίπεδο των καλλιτεχνικών δημιουργιών. Τα έργα των μαθητών κέρδισαν τις εντυπώσεις με την αυθεντικότητα, την καλαισθησία και τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο εξέφρασαν τις ιδέες και τον εσωτερικό τους κόσμο.

Το «παρών» στην εκδήλωση έδωσαν ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, κ. Αλέκος Γούλας, και η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, κα Λίνα Γεωργίου. Τα δύο στελέχη της δημοτικής αρχής απένειμαν τα θερμά τους συγχαρητήρια στις υπεύθυνες των εργαστηρίων, κα Αλεξάνδρα Νάσιουλα και κα Γεωργία Καπετανάκη, για την αξιέπαινη διδακτική και καλλιτεχνική τους προσφορά, καθώς και σε όλους τους εκπαιδευόμενους για την ενεργό παρουσία, την εξέλιξη και την προσπάθειά τους.

Η διοίκηση του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας παραμένει σταθερός αρωγός της καλλιτεχνικής παιδείας και της συμμετοχής των δημοτών στην πολιτιστική ζωή του τόπου. Μάλιστα, κατά την επόμενη σεζόν, προτίθεται να ενισχύσει οικονομικά το Εικαστικό Εργαστήριο, επιβραβεύοντας τον ουσιαστικό του ρόλο στην τοπική κοινότητα.

Ο Νίκος Σερετάκης στα εγκαίνια νέου βρεφικού τμήματος στον βρεφονηπιακό σταθμό Νέας Χαλκηδόνας

Ο Νίκος Σερετάκης, επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας την Τρίτη 9 Ιουνίου 2026, παραβρέθηκε στα εγκαίνια του νέου βρεφικού τμήματος στον Βρεφονηπιακό Σταθμό Νέας Χαλκηδόνας .

Παραθέτουμε τον σύντομο χαιρετισμό του:

“Συμμεριζόμαστε τη χαρά όλων για το νέο βρεφικό τμήμα του Δήμου μας.

Όπως γνωρίζετε για τη Λαϊκή Συσπείρωση, το ΚΚΕ γενικότερα, η προσχολική αγωγή αποτελεί τομέα πρώτης προτεραιότητας. Δικαίωμα κάθε οικογένειας αλλά πάνω απ’ όλα ανάγκη κάθε παιδιού.

Έχουμε διαχρονικά στηρίξει τους αγώνες των εργαζομένων και των γονιών με αφετηρία τη θέση ότι οι ΒΝΣ πρέπει να είναι δημόσιοι, δωρεάν, σύγχρονοι, στην αποκλειστική ευθύνη του κράτους, πλήρως στελεχωμένοι με μόνιμο εξειδικευμένο προσωπικό.

Να εξασφαλίζουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες για όλα τα παιδιά. Και αυτό προϋποθέτει χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι εξάρτηση από “κουπόνια” και προγράμματα με ημερομηνία λήξης όπως το ΕΣΠΑ.

Απέναντί μας έχουμε την πολιτική της ΕΕ που από τη μια το 2027 σταματάει να χρηματοδοτεί τους σταθμούς  και από την άλλη προωθεί μια χαρά τις “νταντάδες της γειτονιάς”. Δηλαδή την υποκατάσταση της οργανωμένης προσχολικής αγωγής από επιστημονικά καταρτισμένο προσωπικό με παιδοφύλαξη από τον όποιο απόφοιτο δημοτικού με ελάχιστες ώρες επιμόρφωσης.

Επιτρέψτε μου να αναφερθώ σε ότι πολυτιμότερο -μετά τα παιδιά- υπάρχει στους βρεφονηπιακούς σταθμούς: στις εργαζόμενες και εργαζόμενους που τους υπηρετούν.

Ο οργανωμένος αγώνας με προμετωπίδα τις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών, των εργαζομένων, της λαϊκής οικογένειας. είναι ο μόνος δρόμος που έχει αποτελέσματα.

Μας το θυμίζει το γεγονός ότι ο Δήμος μας είναι από τους ελάχιστους πανελλαδικά που δεν έχει τροφεία, γιατί όταν επιχείρησε να τα εισάγει η τότε διοίκηση Γαϊτανά πριν 12-13 χρόνια τα κατάργησαν με τον κοινό αγώνα τους γονείς και εργαζόμενοι.

Μας το επιβεβαιώνει η απεργία της 24ης Απρίλη που ανάγκασε την κυβέρνηση να πάρει πίσω την απαράδεκτη πρότασή της για τους εργαζόμενους στις κοινωνικές δομές.

Συνεχίζουμε μαζί σας με την την απεργιακή κινητοποίηση την Παρασκευή 12 Ιούνη για το αυτονόητο, την πλήρη στελέχωση των δομών και των Δήμων με μόνιμο προσωπικό, απέναντι στην κυβερνητική πολιτική που αντί να καταργήσει το αίσχος των προσωρινών εργαζομένων θέλει να καταργήσει την μονιμότητα ώστε να καταστήσει ομήρους και τους υπόλοιπους.

Θα είμαστε πάντα στο πλευρό σας για σταθερή δουλειά με δικαιώματα για όλους και όλες .”

Κύκλωμα πολεοδομίας στην Αττική: Εκτός Δήμου Γαλατσίου η Γενική Γραμματέας

Με άμεσες αποφάσεις τους, τόσο ο Δήμος Γαλατσίου όσο και η Πανελλήνια Ένωση Γενικών Γραμματέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ» έθεσαν εκτός τη Γενική Γραμματέα του Δήμου. Η συγκεκριμένη αξιωματούχος ελέγχεται για υπόθεση που, όπως ξεκαθαρίζεται, δεν σχετίζεται με τη δραστηριότητά της στον Δήμο ή την Ένωση.

Η στάση του Δήμου και του «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ» (H2)

Το διοικητικό συμβούλιο του «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ» αποφάσισε ομόφωνα την αναστολή της ιδιότητάς της ως μέλους μέχρι να διαλευκανθεί πλήρως η κατάσταση. Παράλληλα, με απόφαση του Δημάρχου Γαλατσίου, η Γραμματέας παύθηκε από τα καθήκοντά της. Η δημοτική αρχή υπογράμμισε ότι ο Δήμος δεν έχει καμία εμπλοκή με τα ερευνώμενα περιστατικά, δηλώνοντας την απόλυτη εμπιστοσύνη της στη Δικαιοσύνη και εφαρμόζοντας πολιτική μηδενικής ανοχής στη διαφθορά.

Το κατηγορητήριο και η δράση του δικτύου (H2)

Σύμφωνα με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, η πρώην Γραμματέας περιλαμβάνεται σε βαριά δικογραφία της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, ξέπλυμα βρώμικου χρήματος και δωροδοκία.

Η παράνομη οργάνωση, που δρούσε τουλάχιστον από τον Οκτώβριο του 2025, εκμεταλλευόταν θέσεις ευθύνης για να παρεμβαίνει σε πολεοδομικά ζητήματα στην Αττική. Έναντι χρηματικών ποσών που κυμαίνονταν από 1.000 έως 30.000 ευρώ, τα μέλη του κυκλώματος εξασφάλιζαν:

  • Παράτυπες εκδόσεις οικοδομικών αδειών.

  • Τακτοποιήσεις και νομιμοποιήσεις αυθαιρέτων.

  • Μειώσεις προστίμων και εγκρίσεις εκκρεμών φακέλων.

Κωδικές ονομασίες και συλλήψεις (H2)

Για να μην εντοπίζονται, οι εμπλεκόμενοι απέφευγαν τις τηλεφωνικές αναφορές σε χρήματα, χρησιμοποιώντας διαδικτυακές εφαρμογές και συνθηματικά όπως «καφές», «εργαλεία» και «σχέδια».

Η αστυνομική επιχείρηση πραγματοποιήθηκε επ’ αυτοφώρω στις 5 Ιουνίου 2026, κατά τη διάρκεια παράδοσης φακέλου με 3.000 ευρώ. Μέχρι στιγμής έχουν συλληφθεί 6 άτομα, ανάμεσα στα οποία και οι δύο αρχηγοί, ενώ στη δικογραφία περιλαμβάνονται ακόμα 30 άτομα (δημόσιοι υπάλληλοι, μηχανικοί και επιχειρηματίες). Από τις έρευνες κατασχέθηκαν περισσότερα από 330.000 ευρώ, υπολογιστές, κινητά και σημειώσεις.

Οι κατηγορούμενοι οδηγούνται στον Ανακριτή, ενώ οι έρευνες συνεχίζονται για να προσδιοριστεί το πλήρες εύρος της παράνομης δραστηριότητας.

Λαϊκή Συσπείρωση Αττικής: SOS για τις ελλείψεις στην πυρόσβεση και τους Δήμους

Συνέντευξη Τύπου της Λαϊκής Συσπείρωσης Αττικής για την πυροπροστασία. Ο Γ. Πρωτούλης κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις ελλείψεις στην Πυροσβεστική και τους Δήμους.»

Συνέντευξη για την πυροπροστασία έδωσε την Πέμπτη 4/6 η «Λαϊκή Συσπείρωση» Αττικής. Το άνοιγμα της εκδήλωσης έκανε η Εύη Γεωργιάδου, μέλος τη ΕΠ της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ και περιφερειακή σύμβουλος Αττικής. Παρεμβάσεις έγιναν από την Μαρία Αραχωβίτη, αντιδήμαρχο Καισαριανής και τον Γιάννη Ανανιάδη, δημοτικό σύμβουλο Λαυρεωτικής ενώ η κεντρική ομιλία πραγματοποιήθηκε από τον Γιάννη Πρωτούλη, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στην Περιφέρεια Αττικής .

Στη συνέντευξη παραβρέθηκαν οι δήμαρχοι Καισαριανής Ηλίας Σταμέλος, Χαϊδαρίου Μιχάλης Σελέκος και Πετρούπολης Βαγγέλης Σίμος, καθώς και περιφερειακοί και δημοτικοί σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης», μεταξύ των οποίων ο Νίκος Σερετάκης, επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας. Επίσης, ο Πέτρος Αλέπης, μέλος της ΚΕ και του Γραφείου της ΕΠ της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ, η Κανέλλα Γεωργοπούλου, υπεύθυνη της Διατμηματικής Επιτροπής της ΚΕ για την Τοπική και Περιφερειακή Διοίκηση, ο Αντώνης Ραλλάτος, μέλος της ΚΕΟΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνος του Τμήματος Περιβάλλοντος της ΚΕ και ο Θοδωρής Σκολαρίκος, μέλος της ΚΕΟΕ του ΚΚΕ.

Στην εισηγητική ομιλία του ο Γ. Πρωτούλης τόνισε:

«Βρισκόμαστε στην καρδιά της αντιπυρικής περιόδου και ο λαός πρέπει να είναι έτοιμος να υπερασπιστεί τον τόπο του. Ένα χρόνο από τη συνέντευξη που δώσαμε πέρσι για το ίδιο θέμα, τα πράγματα όχι μόνο δε βελτιώνονται, αλλά αντίθετα, η κατάσταση επιδεινώνεται.Κάθε χρόνο έχουμε χιλιάδες καμένα στρέμματα, καταστροφές σε κατοικίες και εγκαταστάσεις, ανθρώπινες απώλειες, με τις πυρκαγιές να καταλήγουν πλέον στον αστικό ιστό, χαρακτηριστική η περίπτωση της φωτιάς στον Βαρνάβα Αττικής που έσβησε στο Χαλάνδρι! Εγκυμονούν τεράστιοι κίνδυνοι για την ασφάλεια εργαζομένων και κατοίκων.Αυτές είναι οι τραγικές συνέπειες μιας πολιτικής που ασκείται από τις κυβερνήσεις διαχρονικά και αντιμετωπίζει την πυροπροστασία και συνολικά την προστασία της ζωής και της περιουσίας του λαού, της προστασίας του περιβάλλοντος ως κόστος που δε μπορεί να χρηματοδοτηθεί, την ώρα που δίνεται ζεστό χρήμα για τους επιχειρηματικούς ομίλους και τις πολεμικές δαπάνες του ΝΑΤΟ, σε μια εποχή φρενίτιδας πολεμικών εξοπλισμών σε όλη την ΕΕ.Τις προηγούμενες μέρες τέθηκε σε διαβούλευση από το υπουργείο Εσωτερικών το νομοσχέδιο που αφορά τον νέο Κώδικα Δήμων και Περιφερειών, με σχεδιασμό να ψηφιστεί στη Βουλή μέσα στον Ιούνη.Βασικός στόχος είναι η αποτύπωση των βαθιών τομών που έχουν συντελεστεί στην εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση κρίσιμων δημόσιων υπηρεσιών, στη φοροληστεία του λαϊκού εισοδήματος, στην αποστειρωμένη από τη λαϊκή – κοινωνική πίεση λειτουργία των αιρετών οργάνων.Διαχρονικά οι κυβερνήσεις προχώρησαν επιθετικά στην εφαρμογή Οδηγιών και Κατευθύνσεων της ΕΕ για την μετατροπή των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού σε μηχανισμό τοπικής φορολογίας και ”τροχονόμο” επιχειρηματικών συμφερόντων.Το γεγονός άλλωστε ότι ο εκσυγχρονισμός της ”Τοπικής Αυτοδιοίκησης” αποτελεί προαπαιτούμενο του Ταμείου Ανάκαμψης τα λέει όλα.Αυτή την καταστροφική πολιτική την έχει ζήσει στο πετσί του κυριολεκτικά ο ελληνικός λαός με τις καταστροφές όλων των προηγούμενων χρόνων, για τις οποίες είναι η βασική τους αιτία και όχι οι αλλαγές στο κλίμα και την φύση.Συνεχίζεται η απαράδεκτη μεταφορά αρμοδιοτήτων στους ΟΤΑ χωρίς χρηματοδότηση, συνεχίζεται η υποστελέχωση της Πυροσβεστικής και κρίσιμων κρατικών υπηρεσιών με απώτερο στόχο την παραπέρα εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίησή τους.Είναι χαρακτηριστικό ότι στην απαξιωμένη Δασική Υπηρεσία που έχει την ευθύνη της διαχείρισης και προστασίας των δασών, η χρηματοδότηση είναι 0,07% του ΑΕΠ. Επίσης, χιλιάδες είναι και οι ελλείψεις πυροσβεστών! Οι μόνιμοι πυροσβεστικοί υπάλληλοι μετά βίας ξεπερνούν τους 10.500, με τον μέσο όρο ηλικίας τους να υπερβαίνει τα 48 χρόνια.Και σαν να μην έφταναν αυτά έχουμε πλέον και την ένταξη της πυροσβεστικής στη στρατηγική “Εσωτερικής και εξωτερικής Ασφάλειας” της ΕΕ και του ΝΑΤΟ. Την ώρα που τα ουκρανικά drones που κόβουν βόλτες και στήνουν καρτέρια γεμάτα εκρηκτικά σε όλη τη χώρα!Τα μέτρα πρόληψης, όπως οι καθαρισμοί δασών, είναι ελάχιστα σε σχέση με τις ανάγκες. Αυτό αφορά και το πολυδιαφημιζόμενο πρόγραμμα Antinero. Οι καθαρισμοί που έχουν γίνει στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος είναι αποσπασματικοί και ανεπαρκείς με βάση τις πραγματικές ανάγκες πρόληψης. Τα δασαρχεία της Αττικής (Πάρνηθας, Πεντέλης, Καπανδριτίου, Λαυρίου) δεν έχουν ούτε έναν δασεργάτη με μόνιμη θέση εργασίας ή αορίστου χρόνου! (Πίνακας 2 στελέχωση δασαρχείων). Όλα έχουν εκχωρηθεί σε εξωτερικούς συνεργάτες και σε προσλήψεις ορισμένου χρόνου μέσω προγραμμάτων ελαστικής προσωρινής απασχόλησης. Έχουν μείνει ελάχιστοι οι επιστήμονες όλων των ειδικοτήτων δασολόγοι, δασοπόνοι κτλ. Για ποια προστασία των δασών μιλάνε;

Η «ανθεκτικότητά» τους δεν εξυπηρετεί την προστασία του λαού

Την ίδια στιγμή πολύ κουβέντα γίνεται για την περίφημη ”ανθεκτικότητα”. Τι σημαίνει όμως οι πόλεις που κατοικούμε να έχουν ανθεκτικότητα; Για την κυβέρνηση, την ΕΕ και τους αρεστούς εκλεγμένους τους στους στους ΟΤΑ Ά και ‘Β βαθμού σημαίνει να μπορούν ”να απορροφούν, να ανακάμπτουν και να προετοιμάζονται για μελλοντικούς κραδασμούς, οικονομικούς, περιβαλλοντικούς, κοινωνικούς και θεσμικούς”. Είναι φανερό ότι η ”ανθεκτικότητά” τους δεν εξυπηρετεί την προστασία του λαού από τις πυρκαγιές και γενικά από φυσικές καταστροφές αλλά να γίνουμε σκληρόπετσοι. Όπως το είπε ο υπουργός άμυνας ”να αποκτήσουμε κουλτούρα φέρετρων”!

Οι μηχανές παραγωγής κέρδους και οι μπίζνες να συνεχίζονται απρόσκοπτα ακόμα και όταν συμβαίνουν τεράστιες καταστροφές. Χωρίς κοινωνικές αντιδράσεις, χωρίς κοινωνικές εκρήξεις. Η λαϊκή οργή και η αγανάκτηση για την επιλεκτική ανικανότητα του κράτους να σώζει ανθρώπινες ζωές και λαϊκές περιουσίες να μην οδηγεί σε μαζική λαϊκή πάλη, να μην μπαίνουν στο στόχαστρο οι υπαίτιοι και η πολιτική τους. Την επόμενη μέρα στη δουλειά σαν να μην συμβαίνει τίποτα.

Στο πλαίσιο αυτό ψηφίστηκε το προηγούμενο διάστημα ο νόμος για την “Ενεργή Μάχη”. Ο νόμος αυτός αποτελεί προσαρμογή του συνόλου του πολιτικού κρατικού μηχανισμού, των εμπλεκόμενων φορέων, των επιχειρήσεων, στις ανάγκες της πολεμικής προετοιμασίας. Κυρίως, με τη δημιουργία της κάθετης δομής “διαχείρισης των κρίσεων”, με στόχο την καλύτερη και αποτελεσματικότερη διασύνδεση με τις στρατιωτικές ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις του ΝΑΤΟ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στα οργανογράμματα Περιφερειών και δήμων προβλέπονται διευθύνσεις και τμήματα Πολιτικής Προστασίας αντίστοιχα. Σε πραγματικές συνθήκες εξέλιξης μιας πυρκαγιάς δεν υπάρχει ουσιαστική δυνατότητα συνδρομής και υποστήριξης του έργου της πυροσβεστικής που έχει την ευθύνη εξαιτίας του ελάχιστου προσωπικού και της απουσίας ή της μεγάλης έλλειψης σε εξοπλισμό.

Ας δούμε συγκεκριμένα όμως τη στελέχωση στις σχετικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής (Πίνακας 3 στελέχωση υπηρεσιών πολιτικής προστασίας Περιφέρειας Αττικής).

Τι κάνουν αυτές οι υπηρεσίες; Σχεδόν το σύνολο των εργασιών τους είναι η σύνταξη των γραφειοκρατικών διαδικασιών για τις αποδοχές και τις αποζημιώσεις των εργολάβων!

Η μεγαλύτερη Περιφέρεια της χώρας, η Περιφέρεια Αττικής δεν έχει στην ιδιοκτησία της ούτε μια υδροφόρα (!) και καταβάλλει διαχρονικά εκατομμύρια ευρώ για την αποζημίωση αναμονής υδροφόρων ιδιωτών. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη συνεδρίαση της περιφερειακής επιτροπής της Περιφέρειας προϋπολογίστηκε το ποσό των 4 εκ. ευρώ για μίσθωση μηχανημάτων έργου και οχημάτων για την αντιπυρική περίοδο 2026.

Έχουμε δει τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής όλα τα προηγούμενα χρόνια με τις καταστροφικές δασικές πυρκαγιές. Ας δούμε (Πίνακας 1) τα χρήματα που δίνονται κάθε χρόνο για την πυροπροστασία στην Περιφέρεια Αττικής και τα καμένα στρέμματα ανά έτος (Πίνακας 4 χρηματοδότηση περιφέρειας για πολιτική προστασία και καμένα στρέμματα). Και είναι ένα θέμα που καταλήγουν ακόμα και αυτά τα χρήματα. Οι εργολάβοι βλέπουν φωτιά, χιονιά, πλημμύρες και τρίβουν χέρια τους!

Η Περιφέρεια και οι δήμοι της Αττικής υποχρεούνται βάσει νόμου να συντάσσουν ”Σχέδια Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Διαχείρισης Συνεπειών”.

Στην πράξη τα σχέδια αυτά, που περιλαμβάνουν και την οργανωμένη απομάκρυνση των κατοίκων, είναι σχέδια επί χάρτου. Δεν μπορούν να εφαρμοστούν αποτελεσματικά, γιατί δεν εξασφαλίζονται το αναγκαίο προσωπικό, τα μέσα και οι υποδομές, καθώς και η αντιμετώπιση προβλημάτων που αφορούν τις δυνατότητες εφαρμογής δράσεων προστασίας του πληθυσμού (π.χ. μεταφορά, ασφαλής εκκένωση, ασφαλείς χώροι καταφυγής, ουσιαστική ενημέρωση και εκπαίδευση του πληθυσμού).

Παράλληλα, η Περιφέρεια έχει στην ευθύνη της να συγκαλέσει το περιφερειακό συντονιστικό όργανο πολιτικής προστασίας προκειμένου να συντονίσει την Αστυνομία, την Πυροσβεστική, το Λιμενικό και τις Ένοπλες Δυνάμεις στον χώρο ευθύνης της. Αντίστοιχα οι δήμοι συγκαλούν τα τοπικά συντονιστικά όργανα. Καταλαβαίνετε ότι η κατάσταση αν δεν ήταν τόσο επικίνδυνη θα μπορούσε να προσφέρει υλικό για σατιρικά έργα.

Εδώ έχουν περάσει 12 μέρες από την έντονη δυσοσμία που έπνιξε τη μισή Αττική και κανένας κρατικός φορέας δεν έχει επίσημα ενημερώσει ούτε καν για την ουσία που εισπνέυσαμε και από πού προήλθε, πόσο μάλλον να αποδοθούν ευθύνες!

Αυτή η κατάσταση οδηγεί την περιφέρεια Αττικής κάθε φορά που υπάρχει μεγάλος κίνδυνος πυρκαγιάς να απαγορεύει την είσοδο σε χώρους πρασίνου που έχει στην ευθύνη της (Πεδίον Άρεως, Αττικό Άλσος, Πάρκο Τρίτση), ομολογώντας δημόσια ότι δεν μπορούν να περιφρουρήσουν τα ελάχιστα πάρκα και άλση της Αττικής, που τόσο έχει ανάγκη ο λαός του λεκανοπεδίου, στερώντας του έτσι τη δυνατότητα να έχει κάποιες στιγμές δροσιάς, σε σημεία της πόλης όπου υπάρχει σκιά από δέντρα, λες και οι επισκέπτες των πάρκων είναι το πρόβλημα και όχι η απουσία μέτρων πυροπροστασίας. Πρόκειται πραγματικά για αντιστροφή της πραγματικότητας!

Τα χρήματα που δίνονται στους δήμους δεν φτάνουν ούτε για «ζήτω»

Ας δούμε την κατάσταση στους Δήμους. Στους 66 δήμους της Αττικής για δράσεις πυροπροστασίας δίνονται για το 2026 συνολικά 9.540.000 ευρώ.

Με τα χρήματα αυτά οι δήμοι καλούνται να κάνουν ένα πλήθος εργασιών από προληπτικούς καθαρισμούς της βλάστησης σε περιοχές ιδιαίτερης προστασίας (άλση, πάρκα, κατασκηνώσεις) έως ενίσχυση εθελοντικών δράσεων με προμήθεια εξοπλισμού (βυτιοφόρα, γεννήτριες, ασύρματοι) και πολλά άλλα που απαιτούν κονδύλια.

Τα χρήματα που δίνονται δε φτάνουν ούτε για ”ζήτω”. Κατά κανόνα δαπανώνται τα υπερδιπλάσια ποσά για να γίνουν βασικές παρεμβάσεις, όπως για παράδειγμα οι απαραίτητες αποψιλώσεις που τελικά καταλήγουν σε εργολάβους, ενώ οι ανάγκες είναι ακόμα μεγαλύτερες.

Την ίδια στιγμή, οι δήμοι καλούνται να πραγματοποιούν ελέγχους και να επιβάλλουν πρόστιμα σε ιδιοκτήτες οικοπέδων και ακάλυπτων χώρων. Τα πρόστιμα ξεκινάνε από 200 και φτάνουν τα 2.000 ευρώ, με επιβολή προστίμου ακόμα και στην περίπτωση που έχει καθαριστεί ένας χώρος αλλά δεν έχει υποβληθεί δήλωση, αλλά και καταλογισμό στους δημότες εάν ο δήμος προχωρήσει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό. Δηλαδή η ευθύνη για την αντιπυρική θωράκιση της κάθε περιοχής πάει στους ανθρώπους του καθημερινού μόχθου και καλούνται στη λογική της ”ατομικής ευθύνης” να επιβαρυνθούν και άλλο για να γλιτώσουν πρόστιμα και άλλες κυρώσεις.

Ταυτόχρονα, οι υποστελεχωμένες υπηρεσίες των δήμων επιβαρύνονται περαιτέρω σε ένα σαφάρι ελέγχων, με κίνητρο την είσπραξη εσόδων από τα πρόστιμα. Και αυτό δημιουργεί τραγελαφικές καταστάσεις, αφού η βλάστηση που καθαρίζεται από τα οικόπεδα σωρεύεται σε σημεία των δήμων με συνέπεια να δημιουργούνται νέες και μεγαλύτερες εστίες ανάφλεξης. Αυτό που απαιτείται είναι να καταργηθούν οι σχετικές διατάξεις και να στελεχωθούν οι δήμοι με προσωπικό, να διασφαλιστεί σχετική χρηματοδότηση για να καθαρίζουν τις περιοχές τους, παίρνοντας υπόψη εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια για τους ιδιοκτήτες ακινήτων.

Κανένας σχεδιασμός προστασίας και ασφαλούς διαφυγής δεν υπάρχει για εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους που ζουν και εργάζονται σε περιοχές που κινδυνεύουν άμεσα από ένα Βιομηχανικό Ατύχημα Μεγάλης Έκτασης.

Το παράδειγμα του Περάματος επιβεβαίωσε ότι ο λαός της ευρύτερης περιοχής είναι εκτεθειμένος σε πολλαπλούς κινδύνους. Η παραμονή των καζανιών του “θανάτου” εντός κατοικημένης περιοχής, μια ανάσα από σπίτια και σχολεία, με αγωγούς που περνάνε μέσα από προβλήτες του λιμανιού, όπου απασχολούνται χιλιάδες εργαζόμενοι, σε συνδυασμό με την ύπαρξη κι άλλων καζανιών στη Δραπετσώνα, σε απόσταση λίγων χιλιομέτρων, συνθέτουν ένα εκρηκτικό μείγμα που πολλαπλασιάζει τους κινδύνους για όλη την περιοχή του Πειραιά και ευρύτερα της Αττικής. Αντίστοιχοι είναι οι κίνδυνοι σε πολλές περιοχές της Αττικής.

Για την εκρηκτική κατάσταση έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης οι δημοτικές και περιφερειακές αρχές που στηρίζονται από τα κόμματα που κυβέρνησαν και συγκυβέρνησαν πολλές φορές όλα αυτά τα χρόνια ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ.

Απέναντι σε αυτήν εμπρηστική πολιτική καλούμε το λαό της Αττικής να απαιτήσει με την δύναμη του συλλογικού μαζικού αγώνα:

– Εδώ και τώρα να αποδοθούν σε δήμους και περιφέρειες τα παρακρατηθέντα παράνομα ποσά που δόθηκαν ως ζεστό χρήμα για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, στους επιχειρηματικούς ομίλους και για τις δόσεις στο ΔΝΤ. Οι εργαζόμενοι έχουν πληρώσει και πληρώνουν δεκάδες φορές. Μόνο για τους ΚΑΠ (Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους) οι κυβερνήσεις συγκεντρώνουν τεράστια ποσά από τον φόρο φυσικών και νομικών προσώπων, από τον ΦΠΑ που σε περίοδο ακρίβειας πληρώνουν πανάκριβα τα λαϊκά στρώματα και από τον ΕΝΦΙΑ! Από το 2011 έως το 2018 δεν δόθηκε παρά ένα μικρό μέρος. Πλήρωσε εκ νέου ο εργαζόμενος λαός με νέα χαράτσια, τροφεία, συνδρομές και πρόστιμα κάθε είδους.

– Ουσιαστική αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, επιστημονικό σχεδιασμό και εξοπλισμό της δασικής υπηρεσίας, της πυροσβεστικής, όλων των υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής και των Δήμων, όχι για τους εργολάβους και τα επιχειρηματικά συμφέροντα.

– Κατάργηση της διάταξης Βορίδη που σήμερα με τον νέο κώδικα τοπικής αυτοδιοίκησης και το άρθρο 730 θωρακίζεται και γίνεται διάταξη Βορίδη-Λιβάνιου για να μείνουν και οι εναπομείνασες υπηρεσίες χωρίς εργαζόμενους και να εκχωρηθούν στα συμφέροντα που περιμένουν.

– Κατάργηση όλου του αντιλαϊκού νομικού πλαισίου για τα δάση και τη χρήση γης γενικότερα, του απαράδεκτου διαχωρισμού της πρόληψης από την καταστολή, της δασικής υπηρεσίας από την πυρόσβεση, που εξυπηρετεί το κεφάλαιο και τις κερδοφόρες επιδιώξεις του.

– Να υπάρξει συνολική εκπόνηση δασοτεχνικών μελετών και εκτέλεση δασοτεχνικών έργων για τα βουνά και τους ορεινούς όγκους της Αττικής που θα αφορούν εκτός των άλλων μέτρα βοήθειας της φυσικής αναγέννησης και αναδάσωσης από τη δασική υπηρεσία με το αναγκαίο προσωπικό και εξοπλισμό. Η καταστροφή στην Αττική είναι τόσο εκτεταμένη που χωρίς επιστημονικό σχεδιασμό και χρηματοδότηση η ζωή στο λεκανοπέδιο θα είναι αβίωτη τα επόμενα χρόνια. Από το 2017 έως σήμερα έχει καταστραφεί το 37% του δασικού πλούτου του λεκανοπεδίου.

– Ενίσχυση της αντιπυρικής προστασίας ιδιαίτερα των περιοχών που γειτνιάζουν με περιαστικά δάση και βιομηχανικές ζώνες, των δημοσιών κτιρίων, νοσοκομείων, εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, υπηρεσιών κ.α. Να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα απομάκρυνσης επικίνδυνων βιομηχανικών μονάδων από αστικές περιοχές, όπως τα Καζάνια, οι δεξαμενές καυσίμων στο Πέραμα και την Δραπετσώνα. Εκπόνηση σχεδίων και έργων για την προστασία της ζωής εργαζομένων που ζουν κι εργάζονται σε βιομηχανικά και λιμενικά κέντρα.

Μπροστά στις μεγάλες καταστροφές που προκαλεί η πολιτική της κυβέρνησης, μόνο ο λαός μπορεί να υπερασπιστεί τη ζωή και την προκοπή του. Αυτό το συγκλονιστικό σύνθημα ”μόνο ο λαός σώζει τον λαό” να θυμίσουμε ότι γεννήθηκε μέσα στη φωτιά της μάχης στις πυρκαγιές της Βόρειας Εύβοιας όπου οι κάτοικοι έσωσαν τα χωριά τους, τους ανθρώπους και τα ζώα τους, παρά τις εντολές της κυβέρνησης και των επιτελών της να σηκωθούν να φύγουν.

Η αγανάκτηση και η οργή του λαού πρέπει να γίνει αγώνας και διεκδίκηση μαζί με το ΚΚΕ και τους εκλεγμένους του στην περιφέρεια και στους δήμους της Αττικής.

Για να ξεμπερδέψει ο λαός, όχι μόνο από μία ακόμα αντιλαϊκή κυβέρνηση, αλλά συνολικά με όλο το σάπιο κράτος και το εκμεταλλευτικό σύστημα των πολέμων, της ακρίβειας και των καταστροφών».

Τιμητική βραδιά για τον Κυριάκο Σαχανίδη στη Νέα Φιλαδέλφεια

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η τιμητική λογοτεχνική βραδιά για τον Κυριάκο Σαχανίδη από τον Σύλλογο Ποντίων Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας. Παρουσιάστηκε το νέο του βιβλίο.

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το βράδυ του Σαββάτου 6 Ιουνίου στην αίθουσα του Συλλόγου Ποντίων Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας «Δημήτριος Υψηλάντης» η τιμητική λογοτεχνική βραδιά αφιερωμένη στον Κυριάκο Σωκρ. Σαχανίδη, έναν διακεκριμένο συγγραφέα, ποιητή, θεατρικό συγγραφέα και ερευνητή της ποντιακής ιστορίας και διαλέκτου.

Η εκδήλωση αποτέλεσε φόρο τιμής στην πολυετή και πολύτιμη προσφορά του στον Ποντιακό Ελληνισμό, καθώς μέσα από το πλούσιο συγγραφικό και ερευνητικό του έργο έχει συμβάλει ουσιαστικά στη διατήρηση της ιστορικής μνήμης, της γλώσσας και της πολιτιστικής κληρονομιάς των Ποντίων.Στο πλαίσιο της βραδιάς παρουσιάστηκε το νέο του βιβλίο με τίτλο «ΤΗ ΠΟΝΤΟΥ Η ΔΙΑΛΕΚΤΟΣ», το οποίο αναδεικνύει τον πλούτο και τη διαχρονική αξία της ποντιακής γλώσσας.
Χαιρετισμό απηύθυνε ο Αντιδήμαρχος Παιδείας Αλέκος Γούλας, ο οποίος συνεχάρη τον συγγραφέα για τη μακρόχρονη και πολύτιμη προσφορά του στην ποντιακή λογοτεχνία και υπογράμμισε τη σημασία της απόδοσης των ποιημάτων του Κυριάκου Σωκρ. Σαχανίδη και στη Νεοελληνική Γλώσσα, επισημαίνοντας ότι το έργο αυτό μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο τόσο για όσους επιθυμούν να γνωρίσουν και να μάθουν την ποντιακή διάλεκτο όσο και για τους μη Ποντίους που ενδιαφέρονται να κατανοήσουν την ιστορία και τον πολιτισμό του Πόντου.
Την εκδήλωση τίμησαν επίσης με την παρουσία τους ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Νίκος Σερετάκης και ο επικεφαλής της «Σύγχρονης Πόλης» Στέφανος Γατσούλης, καθώς και πλήθος φίλων του συλλόγου και της ποντιακής παράδοσης.
Η βραδιά ολοκληρώθηκε σε κλίμα συγκίνησης και σεβασμού προς τον τιμώμενο δημιουργό, επιβεβαιώνοντας τη διαρκή ανάγκη διαφύλαξης και ανάδειξης της ποντιακής γλώσσας και πολιτιστικής κληρονομιάς για τις επόμενες γενιές.
Ο Σύλλογος Ποντίων ευχαρίστησε τον δικό μας Ανδρέα Κάππο εκδότη του e-kafeneio.gr για το αφιέρωμα του στο περιοδικό ”ΜΕΡΑ-ΝΥΧΤΑ”.

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος με ανακύκλωση στα σχολεία της πόλης

Επιτυχής ολοκλήρωση των επισκέψεων του «Κινητού Πράσινου Σημείου» στα Δημοτικά Σχολεία Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρωτοποριακή δράση περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης των μαθητών στα Δημοτικά Σχολεία του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας. Στο πλαίσιο των εορτασμών για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος 2026, το «Κινητό Πράσινο Σημείο» ταξίδεψε σε κάθε γωνιά της πόλης, αγκαλιάζοντας το σύνολο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και μετατρέποντας τις σχολικές αυλές σε ζωντανά εργαστήρια οικολογίας.

Ο μεγάλος αυτός ενημερωτικός κύκλος κορυφώθηκε την Πέμπτη 4 Ιουνίου 2026 με τις επισκέψεις στο 3ο και 4ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Φιλαδέλφειας, καθώς και στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Χαλκηδόνας. Η αυλαία έπεσε την Παρασκευή 5 Ιουνίου 2026, ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, με το «Κινητό Πράσινο Σημείο» να υποδέχεται τους μαθητές του 7ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Φιλαδέλφειας και του 1ου Δημοτικού Σχολείου «Σπαθάρη».

Τις διαδραστικές παρουσιάσεις και τις εκπαιδεύσεις για την ανακύκλωση ανέλαβαν προσωπικά ο Δήμαρχος Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας, Γιάννης Τομπούλογλου, η Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Υπηρεσίας Δόμησης, Φιλοζωίας και Επικοινωνίας, Ευτυχία Παπαλουκά, και η Επόπτρια Καθαριότητας, Ελευθερία Μίγδου, με τη δυναμική παρουσία του Αντιδημάρχου Παιδείας, Αλέκου Γούλα. Μέσα από ζωντανό διάλογο και πρακτικά παραδείγματα, οι μαθητές και οι μαθήτριες ανακάλυψαν τη δύναμη της ανακύκλωσης και της επαναχρησιμοποίησης, συνειδητοποιώντας ότι η προστασία του πλανήτη ξεκινά από τις δικές μας καθημερινές συνήθειες.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην αξία των Πράσινων Σημείων, που αποτελούν το πιο σύγχρονο όπλο των Δήμων για την εφαρμογή μιας αποτελεσματικής περιβαλλοντικής πολιτικής. Μέσω αυτών, η οργανωμένη συλλογή ανακυκλώσιμων υλικών μειώνει δραστικά τον όγκο των σκουπιδιών που καταλήγουν στις χωματερές, ενισχύει την κυκλική οικονομία, εξοικονομεί ενέργεια και περιορίζει τα αέρια του θερμοκηπίου, αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής στην τοπική κοινωνία.

Η θερμή ανταπόκριση και ο ενθουσιασμός της σχολικής κοινότητας απέδειξαν ότι η περιβαλλοντική παιδεία είναι το πολυτιμότερο εφόδιο για τη διαμόρφωση των αυριανών υπεύθυνων πολιτών. Ο Δήμος Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας συνεχίζει σταθερά να επενδύει στη νέα γενιά, προωθώντας πράσινες δράσεις για μια πόλη πιο καθαρή, βιώσιμη και ανθρώπινη για όλους.

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος στο Δήμο Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας: Μια γιορτή φύτευσης και δημιουργίας

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, ο Δήμος Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας σας προσκαλεί σε μια ξεχωριστή γιορτή για το περιβάλλον, τη συμμετοχή και τη δημιουργία.

Η ανάπλαση του εξωτερικού χώρου του Πνευματικού Κέντρου Νέας Χαλκηδόνας ολοκληρώθηκε από το Τεχνικό Συνεργείο Άμεσης Επέμβασης του Δήμου μας και τώρα καλούμε μικρούς και μεγάλους να συμβάλουν στην τελική διαμόρφωσή του, συμμετέχοντας σε δράσεις φύτευσης καλλωπιστικών και αρωματικών φυτών.
Παράλληλα, θα πραγματοποιηθούν συμπεριληπτικά δημιουργικά εργαστήρια για παιδιά και ενήλικες, δράσεις ευαισθητοποίησης για την προστασία του περιβάλλοντος και μια μεγάλη γιορτή ανοιχτή σε όλους, με στόχο να αναδείξουμε τη δύναμη της συνεργασίας, της κοινωνικής συνοχής και της ενεργού συμμετοχής των πολιτών στη φροντίδα των δημόσιων χώρων.

Δωρεάν Summer Camp 2026 στη Νέα Φιλαδέλφεια

Το πιο συναρπαστικό δωρεάν Summer Camp 2026 έρχεται στον Δήμο Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας για να προσφέρει στα παιδιά έναν μήνα γεμάτο αθλητισμό, εκδρομές και δημιουργική απασχόληση.

Με ένα δυναμικό, γεμάτο ενέργεια και απολύτως δωρεάν πρόγραμμα «Ημερήσιας Θερινής Αθλητικής & Δημιουργικής Απασχόλησης», ο Δήμος Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας υποδέχεται το φετινό καλοκαίρι. Από τη Τρίτη 16 Ιουνίου έως και την Παρασκευή 10 Ιουλίου 2026, τα παιδιά της πόλης μας ηλικίας 6 έως 12 ετών θα έχουν τη μοναδική ευκαιρία να διασκεδάσουν, να γυμναστούν και να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους σε ένα ασφαλές και οργανωμένο περιβάλλον. Το φετινό Summer Camp εστιάζει στην κίνηση, την ομαδικότητα και την ψυχαγωγία, προσφέροντας ένα εξαιρετικά πλούσιο καθημερινό μενού δράσεων που συνδυάζει την άθληση με την καλλιτεχνική έκφραση στις γειτονιές μας.

Οι σχολικές εγκαταστάσεις του Δήμου μετατρέπονται σε σύγχρονους χώρους κίνησης και έκφρασης, όπου υπό την καθοδήγηση έμπειρων προπονητών και εξειδικευμένων καθηγητών φυσικής αγωγής, τα παιδιά θα συμμετέχουν καθημερινά σε δημοφιλή αθλήματα όπως ποδόσφαιρο, τένις, μπάσκετ και χάντμπολ. Παράλληλα, το πρόγραμμα περιλαμβάνει μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μοντέρνους και παραδοσιακούς χορούς που ενισχύουν την αίσθηση του ρυθμού, καθώς και θεατρικό παιχνίδι, ζωγραφική, σκάκι και περιβαλλοντικές δράσεις. Επιπλέον, η δράση επεκτείνεται και εκτός των σχολικών τειχών με μεγάλες οργανωμένες εκδρομές και καθαρά ψυχαγωγικές εξορμήσεις σε επιλεγμένους προορισμούς, προσφέροντας στα παιδιά στιγμές χαλάρωσης και νέες εμπειρίες.

Το πρόγραμμα παρέχεται εντελώς δωρεάν για όλες τις οικογένειες των δημοτών και των μόνιμων κατοίκων, στηρίζοντας έμπρακτα τους εργαζόμενους γονείς κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών των σχολείων. Οι αιτήσεις συμμετοχής θα πραγματοποιούνται από την Τρίτη 2 Ιουνίου έως και την Τρίτη 9 Ιουνίου 2026, και πρέπει να κατατίθενται αυτοπροσώπως στο Τμήμα Αθλητισμού του Δήμου, στη διεύθυνση Ραιδεστού 21 στη Νέα Χαλκηδόνα, κατά τις πρωινές ώρες από τις 08:30 έως τις 14:30. Λόγω του ότι ο ανώτερος αριθμός των παιδιών που μπορούν να εξυπηρετηθούν ανέρχεται αυστηρά στα 400 παιδιά, θα τηρηθεί απόλυτη σειρά προτεραιότητας, ενώ όλα τα απαραίτητα έντυπα και οι λεπτομέρειες είναι διαθέσιμα στον επίσημο ιστότοπο του Δήμου dimosfx.gr και στα τηλέφωνα επικοινωνίας 2132026310, 2132026331 και 2132026332.

 

Προσφυγικά αθλητικά σωματεία: Η Ιστορία και η Μνήμη ζωντανεύουν στη Νέα Φιλαδέλφεια

Η ιστορία των χαμένων πατρίδων δεν κλείνεται μόνο σε βιβλία· αναπνέει καθημερινά στις γειτονιές μας, στα γήπεδα και στις φανέλες των συλλόγων που ίδρυσαν οι πρόσφυγες για να ξαναχτίσουν τη ζωή τους. Με αυτό το ισχυρό σκεπτικό, ο Δήμος Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας διοργανώνει μια εξαιρετικά σημαντική εκδήλωση στο πλαίσιο του κύκλου «Τόπος – Μνήμη – Κοινωνία», στρέφοντας τον προβολέα στα προσφυγικά αθλητικά σωματεία ως θεματοφύλακες της συλλογικής μας ταυτότητας.

Για τους ξεριζωμένους του Πόντου, της Μικράς Ασίας και της Κωνσταντινούπολης, ο αθλητισμός δεν ήταν απλό παιχνίδι. Ήταν το όχημα για να κρατήσουν ζωντανές τις ρίζες τους, να προστατεύσουν την κληρονομιά τους και να δημιουργήσουν δεσμούς αλληλεγγύης. Η Νέα Φιλαδέλφεια και η Νέα Χαλκηδόνα αποτελούν τον ιδανικό τόπο για αυτή τη συζήτηση, καθώς εδώ οι πρώτες γενιές προσφύγων μετέτρεψαν τους αθλητικούς χώρους σε ζωντανά κύτταρα πολιτισμού, κοινωνικής συνοχής και αδιάκοπης ιστορικής μνήμης.

Σε αυτή την ξεχωριστή βραδιά, διακεκριμένοι επιστήμονες και ερευνητές θα φωτίσουν άγνωστες πτυχές αυτής της διαδρομής, αναδεικνύοντας πώς τα σωματεία αυτά διαμόρφωσαν τον ελληνικό αθλητισμό και κράτησαν ενωμένες τις κοινότητες. Στο πάνελ των ομιλητών συμμετέχουν οι ιστορικοί Αλέξανδρος Μακρής, Ανδρέας Μπαλτάς (εκπαιδευτικός) και Μιχάλης Βαρλάς, μαζί με τον δικηγόρο και δημοσιογράφο Γιώργο Στράτο. Τη συζήτηση θα συντονίσουν ο ιστορικός Δημήτρης Καμούζης και ο εκπαιδευτικός Παύλος Παπαθεοφάνους.

Πρόκειται για μια κορυφαία πολιτιστική συνάντηση που μας καλεί να αναλογιστούμε τις αξίες που μας κρατούν ενωμένους σήμερα, αποδεικνύοντας ότι η μνήμη αφορά κυρίως όσα διασώθηκαν και συνεχίζουν να μας εμπνέουν.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 9 Ιουνίου 2026 στις 19:30, στο Αμφιθέατρο του πρώην 3ου ΓΕΛ Νέας Φιλαδέλφειας «ΜΙΛΤΟΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑΣ» (Θεσσαλονίκης 40, Νέα Φιλαδέλφεια), υπό την αιγίδα των Τμημάτων Παιδείας, Πολιτισμού & Αθλητισμού του Δήμου. Η παρουσία όλων μας είναι απαραίτητη.