8 τρόποι για βελτίωση της αυτοπεποίθησης

0
107

Οι άνθρωποι συχνά συγχέουν την έννοια με έννοιες όπως:
– πώς μας βλέπουν οι άλλοι
– πόσο δημοφιλείς είμαστε,
– πόσο ωραίο σώμα έχουμε,
-τι ξεχωριστό έχουμε πετύχει για να μας αξίζει αυτοπεποίθηση.

Πολύ απλά, αυτοπεποίθηση έχει αυτός ο οποίος αναγνωρίζει τόσο τα προτερήματα όσο και τα ελαττώματα του, και είναι ευτυχισμένος με το είναι του στο σύνολο. Με τη ‘’βοήθεια’’ του facebook έχουμε καταλήξει ότι αυτός που δείχνει να ζει μία ζωή ‘’έτσι όπως πρέπει’’, με γρήγορο αυτοκίνητο, σπίτι ευήλιο με κήπο και πισίνα, σύντροφο όμορφο και επαγγελματικά πετυχημένο, φωτογραφίες γεμάτες λευκά χαμόγελα, είναι και ο άνθρωπος ο οποίος ζει ευτυχισμένος και με αυτοπεποίθηση. Έχουμε ταυτίσει δηλαδή τον όρο, με υλιστικούς δείκτες.

Ας δούμε μερικούς τρόπους, με τους οποίους μπορούμε να ξεκινήσουμε ώστε να βελτιωθεί η αυτοπεποίθησή μας:

1) Αναγνώριση των δυνατών σημείων και των αδυναμιών
Είναι σημαντικό να γνωρίζετε σε τι είστε καλοί έτσι ώστε να μπορείτε να εστιάσετε σε αυτό. Δε μπορούμε να καταφέρνουμε εξίσου καλά τα πάντα, οπότε ας εστιάσουμε στις δεξιότητες που κάνουμε καλύτερα.

2) Λέμε STOP στον εσωτερικό μας κριτή
Δε χρειάζεται να συμφωνούμε και να επιβεβαιώνουμε τη φωνή που μας λέει ΄΄δεν αξίζεις, είσαι χαζός, δεν το’χεις’’. Αντί να εστιάζουμε σε όσα δεν καταφέρνουμε καλά, ας προσπαθήσουμε να βρούμε τρόπους να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής μας.

3) Αναλογιζόμαστε τις επιτυχίες μας
Όσο μικρά κι αν πιστεύουμε ότι είναι τα επιτεύγματά μας είναι σημαντικό να τα υπενθυμίζουμε στον εαυτό μας. Ας μην υπονομεύουμε το τι έχουμε καταφέρει στη ζωή μας.

4) Διαβάστε θετικά μηνύματα
Είναι ιδιαίτερα βοηθητικό να διαβάζουμε πράγματα που μας κάνουν να γεμίζουμε αυτοπεποίθηση, και ακόμη καλύτερα να τα καταγράφουμε σε δικές μας καρτέλες για υπενθύμιση. Διαβάζοντάς το καθημερινά, μας βοηθά να εστιάζουμε σε αυτά, που θα μας κάνουν να πετύχουμε το στόχο μας.

5) Σκεφτόμαστε το μέλλον μας
Αναλογιζόμαστε πως θα θέλαμε να είμαστε σε 1 χρόνο, σε 5 χρόνια. Ας σκεφτούμε τι θέλουμε να κάνουμε στη ζωή μας και πώς θα μας άρεσε να περνάμε. Όχι τι θα ήθελαν οι άλλοι να κάνουμε. Ποτέ δε θα μπορέσουμε να ικανοποιήσουμε όλους εκείνους που μας περιβάλλουν. Καταγράψτε το κίνητρό σας.

6) Δημιουργείστε στόχους
Δημιουργείστε ρεαλιστικούς στόχους, σπάστε τους σε μικρότερους, ακολουθείστε μικρά σταθερά βήματα προς την επίτευξή τους και αξιολογείστε την πρόοδό σας. Μην ανησυχείτε αν δεν καταφέρεται να ολοκληρώσετε τη διαδικασία. Υπάρχει πάντα η τροποποίηση και η βελτίωσή τους έτσι ώστε να μας ταιριάζουν.

7) Μιλήστε με άλλους
Μιλήστε με ανθρώπους που έχουν αυτοπεποίθηση, κι ίσως να σας βοηθήσει η δική τους οπτική και προσέγγιση. Αναζητήστε εναλλακτικές για να ξεπερνάτε τα εμπόδια που προκύπτουν.

8) Μην τα παρατάτε
Να είστε επίμονοι να φτάσετε το στόχο που βάλλατε. Μην αφήνετε τον εαυτό σας να δεχτεί δικαιολογίες που θα διευκόλυναν την παραίτησή σας. Κάποιες φορές χρειάζεται αρκετή προσπάθεια ώστε να φτάσουμε το επιθυμητό.

  • Αφήνουμε στην άκρη την τελειομανία και τη σύγκριση με τους άλλους.
  • Εστιάζουμε στις δυνατότητες που έχουμε στο παρόν κι όχι σε αυτές του παρελθόντος.
  • Δεν είναι κάτι εύκολο, κι ούτε γίνεται από τη μία μέρα στην άλλη.
  • Είναι όμως εφικτό και ανακουφιστικό όταν συμβεί.

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.